Опис процесів моделі

Ця модель імітує роботу пасажирського терміналу «А» міжнародного аеропорту Київ.
Керування пасажирськими потоками в терміналах аеропорту – складне логістичне завдання. Кожен пасажир проходить зону реєстрації, перевірки авіаційної безпеки, паспортний контроль, зону очікування вильоту перед тим, як потрапити на борт літака. Неефективне керування пішохідними потоками в пасажирському терміналі призводить до великих черг і затримки рейсів, а це економічно невигідно для авіакомпаній і аеропорту і незручно для пасажирів. Імітаційна модель дозволяє спрогнозувати пасажирський потік залежно від різних вхідних параметрів і визначити оптимальні умови роботи пасажирського терміналу.

Технічний опис моделі

Вхідні параметри моделі:

  • розклад рейсів;
  • розподіл щільності вхідного пасажиропотоку;
  • кількість відкритих стійок реєстрації (в розширених налаштуваннях можна вказати кількість стійок реєстрації на кожен рейс, а також їхні номери);
  • кількість відкритих потоків перевірки авіаційної безпеки (в розширених налаштуваннях можна вказати графік роботи для кожного потоку);
  • кількість відкритих стійок паспортного контролю;
  • тимчасові витрати при обслуговуванні пасажира для кожного етапу;
  • тимчасові параметри розкладу (час початку реєстрації, час початку посадки на рейс); 
  • статистичні дані пасажиропотоку (ймовірність повторного проходження контролю авіаційної безпеки, відвідування duty free, користування туалетом тощо).

Вихідні дані моделі:

  • карта щільності пішохідних потоків;
  • середнє значення величини черги при реєстрації на рейс, перевірці авіаційної безпеки, перевірці паспортного контролю;
  • середнє значення часу, проведеного пасажиром у черзі на різних етапах;
  • графік розподілу величини черги й часу, проведеного пасажиром у черзі;
  • завантаженість співробітників аеропорту (авіакомпаній) на етапах реєстрації на рейс, перевірки авіаційної безпеки, перевірки паспортного контролю;
  • результати порівняльних експериментів (паралельного прогону моделі з різними параметрами);
  • результати оптимізаційних експериментів (знаходження таких параметрів моделі, при яких задані вихідні параметри будуть мінімальними або максимальними).

 

Завдяки гнучкості моделі її можна використовувати як базу при побудові додаткових моделей (напр., моделі системи наземної логістики, економічної системи), а також можна розширювати функціонал наявної моделі. Також можлива інтеграція моделі в уже існуючу інформаційну систему аеропорту.