Опис процесів моделі

Ця модель імітує роботу зернового терміналу. Подача вантажу здійснюється залізницею та автотранспортом. У моделі передбачено 5 різних видів вантажу. На термінал залізниці состави надходять уже посортовані й розвантажуються на залізничних станціях. Вантаж, що надходить автотранспортом, проходить процедуру зважування і відбору проби на якість. Якщо маса вантажу і якість відповідають опису, тоді автомашина відправляється на авторозвантажувальну станцію. Якщо ж якість або маса товару не збігається з документами, автомашина їде з терміналу за спеціальним маршрутом. Після розвантаження на залізничній або авторозвантажувальній станції вантаж потрапляє на систему конвеєрів і норій, які відправляють його в силос або за прямим варіантом на судно. Розподіл вантажу в силосах відбувається залежно від виду вантажу.

Задаючи такі параметри, як довжина составу, інтенсивність заходу потягів, швидкість розвантаження вагонів, інтенсивність прибування машин, відсоток бракованих машин, швидкість розвантаження машин, пропорційний розподіл типу вантажу на залізницях і автомашинах, а також графік заходу суден, є можливість аналізувати як роботу всього терміналу в цілому, так і окремих його вузлів, таких як залізничні і авторозвантажувальні станції, конвеєрні стрічки, судновантажні машини тощо, що дозволяє визначити вузькі місця в роботі терміналу. Також є можливість аналізувати оборотність складських потужностей, змінюючи різні параметри у цій моделі.

Технічний опис моделі

Модель реалізована за допомогою смішаного методу імітаційного моделювання.

Вхідні параметри моделі:

  • Довжина залізничного составу;
  • Періодичність прибуття составів (хв.);
  • Час розвантаження вагонів (хв.);
  • Кількість вантажу в одному вагоні (тонн);
  • Пропорційність розподілу типу вантажу (для залізниці);
  • Інтенсивність прибуття автомашин (шт./хв.);
  • Відсоток бракованих автомашин (%);
  • Кількість вантажу в одній автомашині (тонн);
  • Пропорційність розподілу типу вантажу (для авто);
  • Швидкість конвеєрних стрічок.

Вихідні параметри моделі:

  • Діаграма розподілу вантажу за видами, прибулими автомашинами (тонн);
  • Діаграма розподілу машин, що прибули, за видами вантажу (шт.);
  • Діаграма розподілу за видами вантажу, що прибуває залізничним транспортом (тонн);
  • Діаграма розподілу вагонів, що прибули, за видами вантажу (шт.);
  • Діаграма залишку вантажу на терміналі (тонн).

Результати роботи

Завдяки реалізації динамічної зміни вхідних параметрів модель дає можливість аналізувати процес роботи зернового терміналу як в цілому, так і окремих його частин.