Опис процесів моделі

угольный терминал 2d

Рис 1. Зони терміналу.

 

Ця модель імітує роботу терміналу з перевалки вугілля. Постачання вугілля здійснюється залізницею. Спочатку вагони з вугіллям потрапляють у накопичувальний залізничний вузол (1). Коли місце в розморожувальному пристрої звільниться, локомотив перемістить вагони з вугіллям у зону вивантаження, що звільнилася (2). Кожна зона вивантаження складається з розморожувальних пристроїв на 10 вагонів, вагоноперекидача, трансбордери. Після того, як вагон буде розвантажений вагоноперекидачем, він потрапляє в трансбордер, який його переміщує на накопичувальний шлях (3). З накопичувальної колії вагони забирає локомотив.

Вугілля, вивантажене з вагонів за допомогою вагоноперекидачів, потрапляє на конвеєрні стрічки і переміщується в зону зберігання вугілля (4) або в зону навантаження судна (5).

У терміналі передбачено два причали для прийому суден типу «Panamax» (6).

Технічний опис моделі

Модель реалізована за допомогою багатопідходного методу імітаційного моделювання.

2015-08-03 at 19-56-19

Рис. 2. Зміна вхідних параметрів моделі.

Вхідні параметри моделі:

  • графік заходу суден (або інтенсивність заходу), є можливість задавати тоннаж кожного судна;
  • графік заходу составів із вугіллям (або інтенсивність). Передбачений режим визначення максимальної пропускної здатності розвантажувальної зони терміналу. Передбачена також можливість зміни кількості вагонів у составі;
  • реалізована можливість зміни технічних характеристик терміналу, таких як швидкість перекидання 1 вагона, місткість 1 вагоноперекидача, швидкість руху конвеєрної стрічки, час розморожування партії вагонів, передбачена можливість зміни місткості розморожувальних пристроїв;
  • реалізована можливість моделювання позаштатних ситуацій: поломки шляхів, поломки вагоноперекидача;
  • передбачена можливість зміни кількості причалів, місткості зони накопичення вагонів, кількості вагоноперекидачів.

Є можливість задати вхідні параметри з Excel-файлу або бази даних.

Вихідні дані моделі:

  • загальна кількість розвантажених вагонів, середня кількість розвантажених вагонів на добу, графік розподілу кількості розвантажених вагонів на добу, динаміка розвантаження вагонів по годинах, кількість прийнятих составів, графік розподілу прийнятих составів за днями;
  • залишок вугілля на складських майданчиках терміналу, кількість вугілля, завантаженого на судно, динаміка залишку на складських майданчиках терміналу;
  • кількість прийнятих суден, середній тоннаж судна, середній час навантаження судна, графік розподілу часу завантаження суден, відсоток завантаження судна;
  • завантаженість накопичувальної зони, завантаженість вагоноперекидачів.
2015-08-03 at 21-35-29

Рис. 3. Вихідні параметри моделі.

 

Є можливість додавання збору статистики будь-яких кількісних показників. Також є можливість експорту вихідних даних в Excel-файл або базу даних.

Результати роботи

Завдяки реалізації динамічної зміни вхідних параметрів модель дає можливість аналізувати пропускну здатність залізничної станції, причального фронту і терміналу в цілому.