Використання імітаційного моделювання при аналізі пішохідних потоків

Одним з найпопулярніших напрямків використання імітаційного моделювання є напрямок пішохідної динаміки. Сьогодні системи масового обслуговування обслуговують величезний пасажиропоток щодня: Аеропорт Хітроу (Лондон, 200 000 чол./день), вокзал Терміні (Рим, 450 000 чол./день), аеропорт Хартсфілд-Джексон (Атланта, 250 000 чол./день), вокзал Сіндзюкі (Токіо, 3 600 000 чол./день), Центральний вокзал Нью-Йорка (Нью-Йорк, 750 000 чол./день). Надання послуг з продажу квитків, забезпечення безпеки, організація зон харчування, взаємодія з зовнішньою транспортною системою є складним завданням для будь-якої системи масового обслуговування. Використання імітаційного моделювання значно спростить процес проектування чи модернізації подібних систем.

Наведемо основні переваги використання імітаційного моделювання:

  1. Проводити дослідження пропускних можливостей окремих частин та систем в цілому, змінюючи вхідні параметри. Наприклад:
  • змінювати інтенсивніть прибуття пасажирів за напрямками та визначити навантаженість зон взаємодії з транспортною інфраструктурою міста;
  • змінювати імовірніть звертання пасажира у інформаційну службу чи у касу та визначити навантаженість відповідних служб;
  • проводити оптимізацію кількості співробітників у кожній зоні системи.
  1. Визначити щільність пішохідних потоків в системі:
  • карта щільності пішохідних потоків;
  • визначення залежності навантаження напрямку в залежності від вхідних параметрів;
  • оптимізація щільності пішохідних потоків у визначеній зоні.
  1. Отримати результати моделювання у зручній формі:
  • експорт результатів у базу даних;
  • експорт результатів в excel-файл;
  • графіки та діаграми з результатами моделювання.

2015-08-10 at 17-52-15
Модель дозволяє дослідити усі нюанси роботи проекту системи завдяки візуалізації, вхідним параметрам та результатам роботи системи (графіки, вихідні параметри). Багато сучасних проектів розробляються з використанням імітаційного моделювання, наприклад пасажирський термінал Франкфуртського аеропорта, проект модернізації Центрального вокзала Нью-Йорка, термінал №5 аеропорта Heathrow.