
Використання імітаційного моделювання при аналізі пішохідних потоків
Одним з найпопулярніших напрямків використання імітаційного моделювання є напрямок пішохідної динаміки. Сьогодні системи масового обслуговування обслуговують величезний пасажиропоток щодня: Аеропорт Хітроу (Лондон, 200 000 чол./день), вокзал Терміні (Рим, 450 000 чол./день), аеропорт Хартсфілд-Джексон (Атланта, 250 000 чол./день), вокзал Сіндзюкі (Токіо, 3 600 000 чол./день), Центральний вокзал Нью-Йорка (Нью-Йорк, 750 000 чол./день). Надання послуг з продажу квитків, забезпечення безпеки, організація зон харчування, взаємодія з зовнішньою транспортною системою є складним завданням для будь-якої системи масового обслуговування. Використання імітаційного моделювання значно спростить процес проектування чи модернізації подібних систем.
Наведемо основні переваги використання імітаційного моделювання:
- Проводити дослідження пропускних можливостей окремих частин та систем в цілому, змінюючи вхідні параметри. Наприклад:
- змінювати інтенсивніть прибуття пасажирів за напрямками та визначити навантаженість зон взаємодії з транспортною інфраструктурою міста;
- змінювати імовірніть звертання пасажира у інформаційну службу чи у касу та визначити навантаженість відповідних служб;
- проводити оптимізацію кількості співробітників у кожній зоні системи.
- Визначити щільність пішохідних потоків в системі:
- карта щільності пішохідних потоків;
- визначення залежності навантаження напрямку в залежності від вхідних параметрів;
- оптимізація щільності пішохідних потоків у визначеній зоні.
- Отримати результати моделювання у зручній формі:
- експорт результатів у базу даних;
- експорт результатів в excel-файл;
- графіки та діаграми з результатами моделювання.
Модель дозволяє дослідити усі нюанси роботи проекту системи завдяки візуалізації, вхідним параметрам та результатам роботи системи (графіки, вихідні параметри). Багато сучасних проектів розробляються з використанням імітаційного моделювання, наприклад пасажирський термінал Франкфуртського аеропорта, проект модернізації Центрального вокзала Нью-Йорка, термінал №5 аеропорта Heathrow.